functioneert momenteel niet goed

The latest Autoviva news and reviews for your reading and commenting pleasure.

Moderator: marcos

functioneert momenteel niet goed

Postby xiaoxiangyu » Fri Dec 07, 2018 8:40 am

Nadat ik enkele maanden van elk van de laatste twee jaar met letsel heb gemist, ben ik op zoek geweest naar een manier om meer blessurebestendig te worden en daarom consistent in mijn training. Terwijl we elk jaar in de marathon PR kunnen spelen (tot 2:52 in 2012), voelt het als een constante inhaalrace als je terug moet gaan van vele weken op de bank.

Gedreven door de wens om meer minimalistische schoenen te Nike Air Max 270 Damen leren, al was het maar voor hun lichtere gewicht, heb ik aanzienlijk ge?nvesteerd in krachttraining en mobiliteitswerk. Maar het lijkt erop dat ik nooit een serieuze poging heb kunnen doen om sterker en beter te worden waar ik moest zijn, met de nadruk op algemeen kern of hip werk. Toegegeven, dit is een nuttig onderdeel van het proces, maar misschien wordt het het best gecategoriseerd als noodzakelijk, maar niet voldoende.

Dus de afgelopen maanden heb ik serieuzer gekeken naar hoe je meer blessure resistent kunt krijgen door vormverbeteringen - naar een zachtere / lichtere / snellere landing gaan, met mijn voet onder het lichaam in plaats van er voor uit, wat resulteert in minder hieluitslag - en uiteindelijk ondersteund door geschikt schoeisel.

Hoewel sommige dingen gemakkelijk kwamen, met name de grove motorische winst (zoals een stabielere kern en sterkere kuiten) en enkele vormverbeteringen (zoals een snellere paslengte) - die ik allemaal bespreek in een bericht over een middenvoetaanval op Predawn Runner, oude lezers van Runblogger zullen bekend zijn met enkele van de fijne motorische en neuromusculaire vereisten die een overgang naar meer minimalistisch hardlopen kunnen vergemakkelijken.

Als je je weg baant naar minimalisme en niet aan deze vereisten kunt voldoen, ben je, volgens de gedachten en ervaring van fysiotherapeut Jay Dicharry, meer vatbaar voor letsel. En misschien was ik daar een beetje schuldig aan voorafgaand aan mijn tweede blessure, Achilles tendinitis, die ik had opgelopen door te snel naar een lagere hiel-tot-teen-dropschoen te gaan.

Ik ga het eerste evenwichtige punt negeren en me concentreren op de andere twee, vooral omdat een tijdige diagnose van mijn chiropractor en massagetherapeut op de uitdagingen wees die ik op deze gebieden had. Ten eerste was ik absoluut niet in staat om de flexor hallucis Nike Air Vapormax Mujer brevis te isoleren - mijn grote teen kon niet onafhankelijk van de anderen bewegen. Dit gold ook voor de ontvoerder hallucis - ik kon mijn grote teen niet van de anderen afsnijden.

Ten tweede had ik beperkte mobiliteit (zowel voor dorsiflexie als voor plantarflexie) in mijn rechterenkel. Dit was waarschijnlijk het residuele effect van het spelen van een voetbalseizoen in mijn laatste jaar na een verstuiking en nooit echt gericht op het terug krijgen naar de volle sterkte, het afgelopen seizoen nog verergerd door te proberen mijn achillespees te beschermen tijdens het hardlopen en mijn enkel niet te laten buigen van nature.

Terwijl ik op regelmatige basis actieve ge?soleerde rekken (AIS) bleef uitvoeren, met een specifieke focus op de enkel, ontwikkelde en verfijnde ik routines gericht op teencontrole en enkelmobiliteit. Nike Air Max Thea Femme Lopers die ook voor deze uitdagingen staan, kunnen ook profiteren van de routines die hieronder worden uiteengezet.

De onderstaande teenvolgorde is gebaseerd op enkele oefeningen die zijn gespecificeerd door mijn chiropractor (een Olympic Trials Qualifier in de marathon) en een paar andere bronnen, en het duurt ongeveer 5-10 minuten om het uit te voeren, waardoor het ideaal is voor de dagelijkse training.

Child's Pose - in tegenstelling tot de traditionele pose van het kind in yoga van waar de voet wordt uitgestoken, houdt deze versie in dat je de voeten naar beneden steekt (let op - het wordt ook wel teen squat genoemd). Het is niet nodig om voorover te buigen zoals in de yogavorm van de houding van het kind. Blijf eerst 2 minuten lang "hurken" en werk dan tot 5 minuten. Dit verhoogt de flexibiliteit van je grote teen.

De Nike Air Max 2017 Mens voor de hand liggende oplossing hier zou zijn om mijn lange runs naar een andere dag te verplaatsen, maar ze in de loop van de week in mijn schema passen, was moeilijk. Het is gewoon niet gebeurd. Het raken van de loopband is een andere optie, maar mijn keldermolen functioneert momenteel niet goed (ik denk dat het een teken is gegeven hoeveel ik dat ding met een brandende passie haat).

Dus ja, ik ben aan het zeuren. En nee, ik wil geen sympathie. Wat ik wil, is om publiekelijk de excuses aan te geven die ik mezelf blijf maken in de hoop dat dit me zal beletten om ze de komende weken te blijven maken. Ik heb 26,2 mijl lopen in mei en ik zal die race voltooien. Mijn doel van een PR is misschien niet realistisch, dus ik neem genoegen met het af te maken zonder de muur te raken, ongeacht de tijd. Als er niets anders is, zal ik een Adidas Zx 750 Dames solide basis hebben in het zomer- en herfstrace-seizoen.

Ik ga donderdag naar Disney World voor iets meer dan een week, dus het weer zal geen obstakel zijn, maar ik moet misschien vroeg opstaan ??om te rennen om familieplannen niet te verstoren. Ik wou dat ik een ochtendmens was (ja, nog een excuus!). Mijn hoop is dat wanneer ik terugkerende wenken van de lente zal zijn aangekomen in NH, en loopt zal gemakkelijk worden.
xiaoxiangyu

Return to News